08 marca 2015

Pełnoziarniste krakersy z makiem i sezamem

Gdy byłam mała, jeździliśmy całą rodziną na wakacje i jednym ze smaków jaki pamiętam najlepiej, są zwykłe krakersy z makiem i sezamem. Często gdy rano pogoda była ładna brałyśmy z babcią domino, siadałyśmy na tarasie i układałyśmy je chrupiąc takie właśnie krakersiki. Może to nie był żaden rarytas jednak ich smak zapisał mi się doskonale w pamięci. Niestety kupne krakersy zazwyczaj są bardzo nie zdrowe, jednak okazuje się, że można bez problemu zrobić je samemu i są przepyszne! Dokładnie takie jak zapamiętałam :).



Pełnoziarniste krakersy z makiem i sezamem
Składniki:
(ok. 70 krakersów)
  • 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 25 g sezamu
  • 20 g maku niebieskiego
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki wody
  • 1/4 szklanki oleju
Przygotowanie:

Mąkę mieszamy z sezamem, makiem, solą, mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia. Dodajemy wodę zmieszaną z olejem i zagniatamy ciasto.

Na stolnicy podsypanej mąką rozwałkowujemy je dość cienko (ok. 3 mm) i kroimy na krakersy o pożądanym kształcie i wielkości. Ja cięłam je falistym radełkiem, na dość małe trójkąty.

Układamy na blasze wyłożonej papierem i pieczemy w 175°C przez ok. 10-15 minut.



Tak przygotowane krakersy są o wiele zdrowsze od kupnych. Sprawdzą się nie tylko jako przekąska na imprezę ale także jako dodatek do dań głównych, np. zamiast grzanek do zupy na obiad.

12 komentarzy :

  1. bardzo dobrze pamiętam krakersy, właśnie z dzieciństwa - teraz już chyba z kilka lat ich nie jadłam i chętnie powróciłabym do tego smaku z taką domową wersją :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają świetnie :) Ja nigdy nie przepadałam za krakersami, ale takimi z pewnością bym nie pogardziła :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś podobne, są super :) Jedne z niewielu słonych "chrupanych" przekąsek, które lubię

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię krakersy, dawno nie chrupałem, a te wygladaja świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszą być pyszne :) Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyrzuciłam ze swojej kuchni i talerza pszenicę. Jak myślisz która mąka będzie w zamian najlepsza? (kukurydziana tez odpada). Dzieki za odp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, wydaje mi się, że trzeba by było pomyśleć nad mieszanką kilku, ale wtedy smak nie będzie już na pewno ten sam ;<

      Usuń
  7. Też takie pamiętam :) Wieki całe nie jadłam... Aż się rozmarzyłam teraz... :)
    Do Amelii - ja bym je zrobiła na orkiszowej - nie będzie dużej różnicy w smaku, a wyjdą na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj je zrobiłam i zdecydowanie mogę polecić :) Nie mogę się im oprzeć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Postanowione - dziś je robię! :)

    OdpowiedzUsuń